Serwis Olejowy BMW już od 396 zł brutto

Auto Expert Kamienna Góra
Naprawa i Serwis samochodów
marki BMW

Koszt usługi serwisowej

czyszczenia układu dolotowego z nagaru

W naszym serwisie używamy specjalistycznej maszyny do czyszczenia osadów nagarowych, która została opracowana przez firmę BMW, aby umożliwić profesjonalne odkoksowanie zaworów dolotowych bez konieczności rozbierania silnika i ręcznego czyszczenia, co jest bardzo kosztowną i czasochłonną pracą. Maszyna ta wystrzeliwuje pod wysokim ciśnieniem małe granulki z łupiny orzecha włoskiego bezpośrednio na węgiel dzięki czemu wysusza go i pozwala na jego kruszenie, nie powodując uszkodzenia głowicy cylindrów. Podczas piaskowania granulatu do odkurzacza podłączony jest specjalny adapter, który zasysa stare łupiny orzecha włoskiego wraz z cząsteczkami węgla, tak aby nic nie pozostało w porcie ani na zaworach (z przyjemnością udostępnimy zdjęcia przed i po czyszczeniu, abyś mógł sam przekonać się, jak dobrze to działa).

Dla samochodów BMW

Wszystkie współczesne modele BMW korzystają z układów bezpośredniego wtrysku paliwa, które, jak sama nazwa wskazuje, umożliwiają „bezpośrednie wtryskiwanie” paliwa do komory spalania cylindra. Umożliwia to znacznie większą oszczędność paliwa , wytwarzanie większej mocy przy użyciu paliw o niższej liczbie oktanowej, a także pozwala producentom spełnić wymagania dotyczące wydajności. Chociaż zapewnia to wiele korzyści, jedną szczególną wadą układu paliwowego z wtryskiem bezpośrednim jest to, że zawory dolotowe nie są czyszczone paliwem ani detergentami. Stwarza to potrzebę czyszczenia strumieniowo-ściernego granulatem łupin orzecha włoskiego w ramach zaplanowanej konserwacji, którą należy wykonywać regularnie.

Samochody dotknięte tego typu nagromadzeniem węgla modele z wtryskiem bezpośrednim, szczególnie z silnikami turbodoładowanymi, ponieważ turbosprężarki przepuszczają niewielkie ilości oparów oleju przez uszczelki, powodując w ten sposób szybsze gromadzenie się osadów węglowych. Modele, których ten problem dotyczy, to głównie MINI z silnikiem N14 i N18, modele BMW z silnikiem N54 i N55, oraz w mniejszym stopniu modele z silnikami N13,N20,B38,B48 i B58.

Charakterystyka jezdna również ma duży wpływ na gromadzenie się węgla; częste podróże z krótkim rozruchem i zatrzymaniem mogą spowodować wytworzenie większej ilości oparów w silniku i spowodować szybsze nawęglanie silnika.

Konsekwencji tej konstrukcji węglowej może być wiele jak zwiększone spalanie, nierówne obroty na biegu jałowym czy utratę mocy.

Usługę orzeszkowania zaworów dolotowych należy wykonać w oparciu o bilans jazdy samochodem oraz modyfikacje dokonane w tym czasie. Jeśli pojazd jest całkowicie seryjny, usługę orzeszkowania należy wykonać w ramach zaplanowanej usługi konserwacyjnej co 80 tys km w silnikach serii N oraz 120 tys km w silnikach serii B. Przy częstych cyklach miejskich oraz w pojazdach zmodyfikowanych zalecamy skrócić dystans adekwatnie o 20-30 tys km.