Serwis Olejowy BMW już od 396 zł brutto

Auto Expert Kamienna Góra
Naprawa i Serwis samochodów
marki BMW

Serwis BMW - Poradnik

Naprawa BMW pochłania cenny czas, pieniądze i energię. Na szczęście wielu najczęstszych problemów związanych z awariami można uniknąć - dzięki odpowiednim regularnym czynnościom serwisowym. Poniżej przedstawiamy przydatne wskazówki dotyczące prawidłowego serwisowania Twojej BMW, dzięki którym samochód dłużej będzie działał bezawaryjnie:

Olej silnikowy - wymiana oleju co 10 tys. km (maksymalnie raz do roku lub przy agresywnej jeździe zalecamy wymianę co 5-7 tys. km)

Regularna wymiana oleju to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla zdrowia swojej BMW. Może to potencjalnie uchronić Cię przed wyrzuceniem tysięcy złotych na niespodziewane naprawy w późniejszym czasie.

Jedną z najważniejszych funkcji oleju silnikowego jest odprowadzanie ciepła i chronienie wnętrza silnika przed korozją oraz zużyciem i uszkodzeniami.

Zużyty olej traci swoje właściwości smarne i lepkość, spada jego liczba zasadowa oraz zmniejsza się ilość dodatków uszlachetniających w związku z czym zużyty olej traci swoje właściwości ochronne.

Regularnie planowana wymiana oleju to inwestycja, która pomoże zapewnić, że Twój samochód będzie Ci służył jeszcze wiele lat.

Filtr powietrza - wymiana co 20 tys. km lub w pojazdach intensywnie eksploatowanych zalecamy wymianę wraz z olejem silnikowym co 10 tys. km

Filtr powietrza odpowiedzialny jest za oczyszczanie z pyłów, spalin oraz kurzu, powietrza, które dostaje się do układu dolotowego, a następnie doprowadzane jest do silnika. Wyłapywane zanieczyszczenia po pewnym czasie zapychają filtr, co skutkuje mniejszą ilością powietrza przekazywaną do komór spalania, co w efekcie może doprowadzić do znaczącego spadku mocy silnika, wzrostu zapotrzebowania na paliwo czy nawet skróceniu okresu żywotności silnika.

Filtr paliwa - wymiana co 20 tys. km lub raz do roku przy małych rocznych przebiegach

Filtr paliwa, a właściwie świeży, drożny filtr paliwa jest ważniejszy, niż to się na pierwszy rzut oka wydaje. Jeśli z racji zanieczyszczonego paliwa, brudnego zbiornika albo po prostu zbyt długiej eksploatacji przepuszczalność filtra zmaleje poniżej granicznej wartości, może nas to kosztować tyle, ile wymiana całego układu wtryskowego! Filtr paliwa zapewnia prawidłową pracę jednostek napędowych i usuwa z cieczy m.in. zanieczyszczenia rdzę czy opiłki metalu. Ponadto, w nieoczyszczonym paliwie może znaleźć się woda, a jej nadmiar spowoduje korozję silnika Nieoczyszczone paliwo wpływa na szybsze zużycie wtryskiwaczy oraz pompy wysokiego ciśnienia w silniku z wtryskiem bezpośrednim, może doprowadzić do ich awarii i wygenerować bardzo wysokie koszty naprawy.

W tym kontekście filtr paliwa nabiera szczególnego znaczenia.

Przegląd okresowy - co 20 tys. km lub raz do roku przy małych rocznych przebiegach. Podczas przeglądu zalecamy wymienić olej silnikowy, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy, przeprowadzić kontrolę techniczną wraz z diagnostyką komputerową.

Oprócz regularnej wymiany oleju silnikowego bardzo ważna jest również regularna wymiana podstawowych części serwisowych. W trakcie przeglądu okresowego poza wymianą oleju oraz podstawowych filtrów jak oleju, powietrza, filtra kabinowego czy paliwa, sprawdzeniu i ewentualnej wymiany płynu chłodniczego czy hamulcowego zalecamy również przeprowadzenie szczegółowej kontroli technicznej wraz z kompleksową diagnostyką komputerową. Powyższe czynności pomogą wykryć małe usterki, które szybko naprawione uchronią Twoją BMW przed większymi problemami. Wiele takich drobnych usterek trudno jest zauważyć w czasie codziennej eksploatacji pojazdu, co może doprowadzić do poważniejszych awarii, których przy odpowiednim przeglądzie i serwisowaniu można było uniknąć.

Hamulce - wymiana płynu hamulcowego co 40 tys. km (maksymalnie co dwa lata)

Płyn hamulcowy jest higroskopijny i pochłania wilgoć z powietrza. Z biegiem czasu ta absorpcja niebezpiecznie zanieczyszcza płyn hamulcowy, ostatecznie powodując awarie układu hamulcowego. Sprawdzanie hamulców powinno być częścią regularnej, podstawowej konserwacji samochodu.

Układ chłodzenia - wymiana płynu chłodzącego co 40 tys. km (maksymalnie co dwa lata)

Układ chłodzenia jest niezwykle ważną częścią Twojego BMW. Aby zapobiec przegrzaniu samochodu, należy regularnie wymieniać płyn chłodzący, który ma właściwości smarne zapobiegające zatarciu pompy wodnej, termostatu i innych elementów wewnętrznych.

Układ kierowniczy - wymiana płynu układu wspomagania co 60 tys. km (maksymalnie dwa lata)

Płyn wspomagania układu kierowniczego z czasem ulega rozkładowi i zostaje zanieczyszczony. Może to spowodować nieszczelności układu kierowniczego i inne awarie.

Mechanizmy różnicowe i napęd xDrive - wymiana oleju co 50-60 tys. km lub nie później niż co 5 lat.

Regularna i terminowa wymiana oleju w mechanizmach różnicowych i napędzie xDrive jest czynnością niezwykle istotną. Wraz z długością użytkowania oleju i gromadzenia się w nim zanieczyszczeń, traci on właściwości smarne i nie chroni wystarczająco elementów układu. Konsekwencją tego zaniedbania jest zbyt drastyczne skrócenie żywotności łożysk i współpracujących ze sobą kół zębatych. Zużycie powstałe na skutek braku odpowiedniego smarowania wpływa na spadek płynności pracy, zwiększając powstały hałas. W oleju gromadzą się również opiłki metalu wytarte z kół zębatych.

Skrzynia biegów - wymiana oleju co 50-60 tys. km w skrzyni automatycznej lub nie później niż co 5 lat. W skrzyni manualnej zalecamy wymianę co 80-100 tys. km.

Regularne serwisowanie skrzyni biegów jest znacznie bardziej efektywne niż pokrywanie kosztów naprawy lub wymiany skrzyni. Podobnie jak w silniku regularna wymiana oleju w skrzyni biegów jest konieczna, ponieważ podczas eksploatacji ulega on zużyciu. Właściwości smarne pogarszają się, degradują dodatki przeciwzużyciowe i myjące, wzrasta ilość kwasów i cząstek stałych oraz spada lepkość. Pogorszona jakość oleju prowadzi do generowania zanieczyszczeń, co powoduje przyspieszone zużywanie się mechanizmów skrzyni

Układ dolotowy - czyszczenie kanałów dolotowych z nagaru co 60-80 tys. km przy użyciu granulatu łupin orzecha włoskiego według wytycznych BMW

Nagar - osad węglowy, który powstaje wskutek spiekania i koksowania niedopalonych cząstek mieszanki paliwa i oleju silnikowego. Gromadzi się on na wewnętrznych częściach układu napędowego i stanowi niebezpieczeństwo dla wszystkich jego elementów.

Jego obecność w pojeździe jest nieunikniona, ale regularna profilaktyka i procesy oczyszczające są w stanie uratować każdy silnik.

Powstawanie nagaru wiąże się z wieloma czynnikami i dotyczy każdego typu silnika spalinowego - benzynowego i diesla, wolnossącego i turbo, z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Osad nagarowy pojawia się w wielu miejscach i może prowadzić do szybszego zużycia takich elementów naszego samochodu, jak: zawory silnika, turbosprężarka, kolektor dolotowy i wylotowy, zawór EGR, pierścienie tłokowe, filtr cząstek stałych czy klapy wirowe silników wysokoprężnych.

Nie oszczędzaj na jakości oleju oraz części serwisowych

Oryginalny olej silnikowy BMW odpowiada charakterystyce silników BMW i pozwala idealnie wykorzystać ich potencjał mocy, wydajności i trwałości.

Zoptymalizowana lepkość oleju BMW umożliwia lepsze właściwości rozruchowe zimnego silnika zapewnia i stały dopływ mocy. Oryginalne oleje silnikowe BMW zawierają ponadto aktywną technologię czyszczenia oraz zintegrowaną ochronę przed korozją i ścieraniem. Utrzymuje to silnik w niemal fabrycznej czystości i wydłuża jego żywotność.

Oryginalne części zamienne BMW objęte są dwuletnią gwarancją. Wymagania jakościowe przy produkcji oryginalnych części zamiennych BMW są z reguły bardziej rygorystyczne niż w przypadku zamienników, nawet jeśli pochodzą one od tego samego producenta. Ponadto wszystkie interwały serwisowe BMW oparte są na żywotności oryginalnych części BMW. Jeżeli decydujesz się na użycie części serwisowych zamiennych - wybieraj jedynie wysokiej jakości zamienniki firm jak Mahle czy Mann jednak pamiętaj, że okres serwisowy dwóch lat zalecany jest przy użyciu oryginalnych części BMW gdyż niektóre części zamienne mają krótszy okres trwałości.

Podsumowanie:

Pamiętaj, że regularność i terminowość w wykonywaniu przeglądów okresowych pomoże znacząco wydłużyć bezawaryjność pojazdu, a częsta wymiana oleju jest jednym z najtańszych zabiegów zwiększających żywotność silnika Twojej BMW. Nie oszczędzaj na jakości oleju oraz części serwisowych, to tylko pozorna oszczędność, która może się okazać bardzo kosztowna w przyszłości.

Potrzebujesz więcej informacji o prawidłowym serwisowaniu Twojej BMW? Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu, gdzie przy wyśmienitej kawie pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości.